Diplomatures

El Grau adaptat a l’EEES a l’Estat espanyol és de 4 anys, a diferència del que fa la majoria de països adherits a l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior. Aquesta circumstància ha estat interpretada com a “oportunitat” de millorar el reconeixement de les diplomatures: un any més, un any més d’aprenentatge.

Tanmateix, la realitat ha anat per un altre cantó. L’Associació Catalana d’Universitats Públiques no considera que les Diplomatures siguin equivalents a un Grau bolonyés. La realitat és que veient exemples concrets es veu millor:

En el cas dels mestres, el mateix. Abans un mestre feia tres anys (diplomatura) i podia presentar-se a oposicions o bé a llistas per a substitucions. Si altre titulat superior volia dedicar-se a la docència, havia de fer el Curs d’Adaptació Pedagógica (CAP, 6 messos, al voltant de 500 euros). Bé, ara tothom – també els Graduats en Magisteri- han de fer el Màster de de Formació de Professorat si vol treballar com a docent. És a dir, quatre anys estudiant per a ser mestre no et permet ser mestre.

Fonts:

Orden ECI/3858/2007 “requisitos para la verificación de los títulos universitarios oficiales que habiliten para el ejercicio de las profesiones de Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y
Enseñanzas de Idiomas”

REAL DECRETO 1834/2008, de 8 de noviembre, por el que se definen las condiciones de formación para el ejercicio de la docencia en la educación secundaria obligatoria, el bachillerato, la formación profesional y las enseñanzas de
régimen especial y se establecen las especialidades de los cuerpos docentes de enseñanza secundaria.

Tots aquests exemples demostren que  un grau no equival a una llicenciatura ni tan sols a una diplomatura, tal com estableix explícitament l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) en els seus materials divulgatius i han denunciat els col·lectius estudiantils de tot l’Estat espanyol. De fet,  la Universidad Complutense de Madrid es va negar temporalment a aprovar aquest màster… tot i que després ha decidit no respectar els acords pressos amb el moviment estudiantil.

Més informació:

El fin de la profesión de profesor. Article de l’Assemblea de Filosofia de la Universidad Complutense de Madrid que analitza el màster de formació de professorat, el seu contingut i les seves conseqüències.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: